Thank you very much bevotroppo, for your comprehensive reply.
My original pickup/trigger coil has the orange wire and when its resistance is measured on a 200 Ohm range, gives me a reading between the two contacts of 110.80 Ohms. However, I think that once it gets hot from running, the insulation is breaking down and causing the misfiring, loss of power and eventual refusal of the engine to run.
I replaced the orange wire coil, with a green wired coil, intended for a Lambretta that has a resistance of 109.50 Ohms. But this does not appear to be capable of triggering the electronic advance of the coil/cdi (transducer) unit.
Also, I have had another trigger coil that has a resistance reading of 94.00 Ohms and a green output wire fitted to the stator. This too does not appear to be capable of triggering the electronic advance of the coil/cdi (transducer) unit.
I have both the original original (322982) and ET3 (32398112) transducers and both give the same results, with the three trigger coils.
Could you tell me what resistance reading that I should be obtaining from the orange wired trigger coil, please?
Do you know if any of these orange wired coils are still available to purchase?
Because of their age I am wary of OEM coils in case the shellac or potting resin is starting to break down around the coils.
Would it be possible to fit a replacement Vespa PX stator onto a 125H?
Thank you for your time and consideration.
Good health, Bill
Grazie mille bevotroppo per la tua risposta esauriente.
La mia bobina pickup/trigger originale ha il filo arancione e, misurando la sua resistenza su un intervallo di 200 Ohm, mi dà una lettura tra i due contatti di 110,80 Ohm. Tuttavia, credo che, una volta surriscaldata a causa del funzionamento, l'isolamento si rompa, causando mancate accensioni, perdita di potenza e, infine, il rifiuto del motore di avviarsi.
Ho sostituito la bobina con il filo arancione con una bobina con filo verde, pensata per una Lambretta, che ha una resistenza di 109,50 Ohm. Ma questa non sembra essere in grado di attivare l'anticipo elettronico del gruppo bobina/centralina (trasduttore).
Inoltre, ho avuto un'altra bobina trigger con una resistenza di 94,00 Ohm e un filo di uscita verde collegato allo statore. Anche questa non sembra essere in grado di attivare l'anticipo elettronico del gruppo bobina/centralina (trasduttore).
Ho sia il trasduttore originale (322982) che quello ET3 (32398112) ed entrambi danno gli stessi risultati, con le tre bobine trigger.
Potresti indicarmi quale valore di resistenza dovrei ottenere dalla bobina trigger con il filo arancione, per favore?
Sai se qualcuna di queste bobine con il filo arancione è ancora disponibile per l'acquisto?
A causa della loro età, diffido delle bobine OEM nel caso in cui la gommalacca o la resina di riempimento inizino a deteriorarsi intorno alle bobine.
Sarebbe possibile montare uno statore di ricambio per Vespa PX su una Moto Morini 125H?
Grazie per il tuo tempo e la tua considerazione.
Buongiorno, Bill